US folk-rock sensation The Lumineers will make their South African debut this December and we can't wait!

GoPro footage of South African orphanage goes viral with more than 150 000 views in one week

Four more local news channel fails

2013-08-23 13:12
 
Cape Town - ANN7, described on social media as South African “trainwreck television”, started its broadcast from its Midrand studio on Wednesday.

But the news channel from Infinity Media with the powerful and politically connected Gupta family and president Jacob Zuma’s son Duduzane Zuma as investors, has since delivered multiple on-going cringe-inducing on-air moments.

Clips from the new news channel's on-air mistakes have been popping up all over YouTube showing news readers that are unable to read properly.

Imtiaz Patel, MultiChoice's group CEO said on Wednesday evening that the satellite pay-TV satellite platform has "stringent quality controls" for the news channel. He said that MultiChoice was happy with the test broadcasts it saw before ANN7 launched its broadcast on Wednesday evening.

Commentators pegged ANN7, South Africa's third 24-hour TV news channel to be wedged between the established eNCA (DStv 403) and SABC News (DStv 404) in terms of quality.

TV critics are now however of the opinion that even SABC News which started at the beginning of August, is doing a better job of South African rolling TV news coverage despite the public broadcaster’s own presenter and technical problems since the channel launched two weeks ago.

Neither prior to launch nor since, despite numerous requests, has ANN7 issued any detailed schedule or programming summaries, profile of news readers, information about shows and programming blocks making it impossible to know what upcoming programming ANN7 is planning for viewers to tune in for.

Watch the videos here:







Read more on:    ann7  |  lol  |  news  |  tv
NEXT ON CHANNEL24X

24.com publishes all comments posted on articles provided that they adhere to our Comments Policy. Should you wish to report a comment for editorial review, please do so by clicking the 'Report Comment' button to the right of each comment.

Comment on this story
61 comments
Add your comment
Comment 0 characters remaining
 

Recent News

The beleaguered SABC and its SABC2 TV channel have been fined R10 000 by the Broadcasting Complaints Commission of South Africa. Read More »

Lifetime has launched on MultiChoice's DStv satellite pay-TV platform in South Africa, upping the competition for female viewers. Read More »

inside channel 24

There are new stories on the homepage. Click here to see them.