Investigation reveals more ANN7 controversy

2013-09-16 11:11
 
ann7
Johannesburg - An investigation by Eyewitness News (EWN) has uncovered yet more controversy regarding the much talked about Africa News Network 7 (ANN7).

According to EWN the parent company of the 24 hour news channel, Infinity Media did not comply with immigration laws when they brought in about two dozen production shareholders to help get the channel off the ground in South Africa.

Former consulting editor for the network Rajesh Sundaram told EWN that his colleagues who joined him from India did not have the required documentation to work in South Africa. 

According to the network’s management all its paperwork is in order.

However EWN has now revealed that the Home Affairs immigration database lists four Indian ANN7 employees who stated "holiday" as their reason for being in South Africa.

ANN7 has been surrounded with controversy since they first went live on air in August following live on-air technical glitches, a billboard scandal and a former senior reporter spilling the beans on the channel’s inner workings.

The cosy relationship between the Gupta family and President Jacob Zuma has also raised some suspicion as Sundaram claimed he accompanied ANN7’s top management on a visit to Zuma three times before the channel launched, where he showed the president presentations of the channel’s vision on his laptop.

Read more on:    ann7  |  celebrities  |  tv

24.com publishes all comments posted on articles provided that they adhere to our Comments Policy. Should you wish to report a comment for editorial review, please do so by clicking the 'Report Comment' button to the right of each comment.

Comment on this story
20 comments
Comments have been closed for this article.
NEXT ON CHANNELX
There are new stories on the homepage. Click here to see them.