President Jacob Zuma congratulated DJ Black Coffee for being the first South African music artist to win a BET award

SPOTTED: Drake was seen arriving at Lanseria Airport and hanging out at Melrose Arch in Johannesburg

M-Net didn't mislead with MasterChef prize

2012-09-28 13:03
 
MasterChef
Cape Town – The Advertising Standards Authority of South Africa (ASA) has ruled that M-Net was not deceitful in the pay-TV channel's advertising and marketing of the controversial prize for the winner of the the first season of MasterChef South Africa.

M-Net heavily hyped that the winner would receive "over R8 million worth of prizes" and "his or her own restaurant" in the run up and during the first season of the local adaptation of the format show which looked to find an amateur chef.

After receiving a complaint following public uproar when it became clear that the MasterChef South Africa winner Deena Naidoo would not actually be getting his own restaurant but only the use of it for a period of time, the ASA said that M-Net's likely viewers would be able to appreciate that "one does not actually 'own' any part of a complex like Montecasino ... but rents floor space from the building owners".

The ASA directorate dismissed the complaints and said that "a hypothetical, reasonable person would not expect the winner to own the physical structure in the sense that the building which houses the restaurant would be theirs too".

Read more on:    asa  |  m-net  |  deena naidoo  |  masterchef sa  |  tv
NEXT ON CHANNEL24X

24.com publishes all comments posted on articles provided that they adhere to our Comments Policy. Should you wish to report a comment for editorial review, please do so by clicking the 'Report Comment' button to the right of each comment.

Comment on this story
11 comments
Comments have been closed for this article.
 

Recent News

Matthew McConaughey says he has discussed the possibility of returning to True Detective with series creator Nic Pizzolatto. Read More »

The SABC has come up with mind-boggling reasons for why the public broadcaster has decided to censor public protest visuals on SABC TV news. Read More »

inside channel 24

There are new stories on the homepage. Click here to see them.