US folk-rock sensation The Lumineers will make their South African debut this December and we can't wait!

GoPro footage of South African orphanage goes viral with more than 150 000 views in one week

Universal sorry for Madiba obituary

2013-04-03 10:21
 
Universal Universal logo
Cape Town – The Universal Channel (DStv 117) apologised for erroneously broadcasting an obituary about the frail elderly statesman Nelson Mandela - entitled Remembering Madiba on Tuesday night.

Universal, which is broadcast on MultiChoice's DStv pay-TV platform, says the feature about Mandela - who is very much alive - was broadcast due to a "technical error".

On Tuesday night viewers reacted with shock when the Universal Channel's broadcast implied that Mandela had passed away.

Universal Networks International says airing the remembrance special was premature but explained that all broadcasters have such programming ready.

'Heartfelt apology'

"Like any international broadcaster, Universal Networks holds obituaries ready for every major statesman in the word," says Universal Networks International, which programmes the Universal Channel on DStv.

"Universal Networks wishes to offer a sincere and heartfelt apology for the airing of such an announcement for Nelson Mandela which was broadcast last night on the Universal Channel due to a technical error by our team.

"We unreservedly apologise to the Mandela family, to Universal Channel viewers and to DStv subscribers for the alarm and offence caused by this error. Our thoughts and best wishes are with Madbia and his family for a speedy and full recovery," says Universal Networks International.

Mandela, 94, is spending his seventh day in a Pretoria hospital for a recurring lung infection but doctors say he is making progress.

- Channel24

Read more on:    dstv  |  nelson mandela  |  tv  |  health
NEXT ON CHANNEL24X

24.com publishes all comments posted on articles provided that they adhere to our Comments Policy. Should you wish to report a comment for editorial review, please do so by clicking the 'Report Comment' button to the right of each comment.

Comment on this story
92 comments
Add your comment
Comment 0 characters remaining
 

Recent News

The beleaguered SABC and its SABC2 TV channel have been fined R10 000 by the Broadcasting Complaints Commission of South Africa. Read More »

Lifetime has launched on MultiChoice's DStv satellite pay-TV platform in South Africa, upping the competition for female viewers. Read More »

inside channel 24

There are new stories on the homepage. Click here to see them.